Mindfullness Technikák,Belső Gyerek Terápia

A kognitív viselkedésterápiás,a kognitív analitikus terápiás és pszichoanalitikus módszerek racionális szinten segítik az adaptívabb viselkedésminták elsajátítását.Tudatos cselekedeteinket azonban nagyon gyakran tudatalatti folyamatok is befolyásolják.Ha gyermekként megsérültünk,énünk hordoz magában egy úgynevezett sérült belső gyermeket,aki bizonyos szituációkban és helyzetekben,adott érzelmi töltés hatására irányítja a viselkedésünket.Ezért nagyon fontos,hogy a racionális szinten működő technikákat egy érzelmi szintre ható belső gyermek terápiás módszerrel -meditációs technikákkal- is megtámogassuk.

A mindfullness technikák elsősorban a negatív érzelmek elfogadását erősítik. A mindfullness elmélet szerint, az igazi problémák akkor kezdődnek,ha megpróbáljuk elkerülni a zavaró érzelmeket (elnyomni,elfojtani,elmenekülni előle).Az élethez a kevésbé kellemesnek megélt érzelmek- félelem, düh,szomorúság -is hozzátartoznak.Ezeket elfogadva, megértve  és együtt dolgozva velük, élhetünk igazán teljes életet. Például belemegyünk olyan helyzetekbe,amitől félünk és így nem maradunk le számunkra fontos eseményekről. Nem nyúlunk a pohárhoz,ha szomorúak, vagy dühösek vagyunk-hosszabb távon nagyobb problémát okozva ezzel -hanem megpróbáljuk elfogadni, megélni,megérteni ezeket,és jelenlétük ellenére szembe nézni bizonyos helyzetekkel.Ebben segítenek a mindfullness meditációk érzelmi szinten. A midfullness elmélet alapja,hogy az elkerülés, az elfojtás vezetnek negatív viselkedésmintákhoz és ezáltal egy boldogtalan élethez. Például indulatkezelési probléma, vagy szociális fóbia esetén sokat segíthetnek a meditációs módszerek,kombinálva ezeket kognitív terápiás gyakorlatokkal.